cestovani

Lázeňské město Luhačovice

Návštěva Karlových Varů se nám s přáteli natolik zalíbila, že jsme se rozhodli vybrat jako destinaci dalšího výletu Luhačovice. Malé lázeňské město ležící v kopci asi 16km od Zlína je proslulé svou poklidnou atmosférou a hromadnými návštěvami turistů z Německa a Slovenska. Důvodem, proč jsme si vybrali právě Luhačovice, bylo to, že jsou obklopeny lesy a kopci, do kterých jsme plánovali některý den vyrazit a udělat si tak celodenní výlet. Navíc si tady vyberete z množství wellness pobytů, které místní hotely nabízejí, což je perfektní tečka za celým dnem.

Do kopce a z kopce až k Luhačovicím

Luhačovice vítají přijíždějící velkým stoupákem v lese, které je plný nebezpečných zatáček a tak, i když už se těším, až vystoupím z auta, ubírám nohu z plynu a kochám se tou krásou kolem. Ještě projet velkým kruhovým objezdem na vrcholu kopce a pak začne cesta klesat zpátky dolů, až nás přivede do Luhačovic. Hned z kraje města vidím plno turistů brouzdajících po cyklostezce, jež lemuje malou říčku nebo spíš potok a nejspíš slouží místním na pravidelné procházky a nedělní pobyty na čerstvém vzduchu. Po příjezdu se ubytováváme v hotelu Alexandria, který jsme vybrali ještě před odjezdem právě proto, že nabízel i wellness služby. Cenou za pokoj jsem se nenechal odradit, tuhle cestu si chci užít a tak jsem ještě doma zažádal o malý úvěr, který nabízela půjčka online. Pokoje jsou zaplacené a tak vybalujeme kufry, dáváme odpočinkovou kávu v restauraci a pak hned vyrážíme na procházku městem.

Zdejší kolonáda má neopakovatelné kouzlo

Láká k dalšímu posezení se zákuskem nebo večernímu popíjení drinků. Táhne se štěrkovou cestičkou, kterou lemují lázeňské budovy a hotely ve specifickém architektonickém stylu. Jak se dočítám na jedné informační tabuli, jedná se o práci Dušana Jurkoviče, který byl natolik okouzlen krajinou kolem Luhačovic, že ji vetkl do lidové secesní tvorby. Budovy tvoří jakousi malou lázeňskou vesničku, v jejímž středu chrlí vodu fontána s vodotryskem. Kousek za ní už vidíme prosklenou budovu, ve které je zvláštně zamlženo. Zvědavě nakukujeme, abychom zjistili, že se jedná o místní minerální vodu Vincentku. Tady nebankovní půjčky bez registru nevyužiju, zdravá voda je nabízena pro každého zdarma.

Návrat do tepla

Po příjemných dvou hodinách procházíme luhačovickou kolonádou zpátky k hotelu, jsme příjemně promrzlí a těšíme se na saunu, ve které se zahřejeme. Na recepci zjišťujeme, že hotel nabízí i noční wellness a tak se rozhodujeme, že dáme momentálně přednost jídlu a zamíříme na večeři. Když nám jídlo slehne, vyrážíme do sauny. Hotel nabízí několik saun od parní, přes bylinkovou až po solnou lázeň i klasickou saunu. Jsem nad míru spokojený, teplota je ideální a v budově jsme skoro jediní, takže jsou nám dvě patra centra plně k dispozici. Pro ty, kteří neholdují saunování tak jako já, je k dispozici i bazén nebo některé z procedur. Maruška si vybírá Rhasul zábal, orientální očistnou kůru a Mirek s Vlaďkou plánují, že na druhý den vyzkouší některou z masáží, kterou hotel nabízí. Po půlnoci uléháme spokojení a ukolébaní teplem do postelí. Ranní vstávání nám nehrozí, přestože máme na zítřek v plánu podívat se do lesa a den věnovat procházkám. V duchu děkuju tomu, že někdo vymyslel krátkodobé půjčky, díky nimž si můžu užívat tyhle skvělé chvíle pohody a klidu s přáteli.